Cégünk 1995 óta magas minőségben szolgáltat jó minőségű hálózatos, tisztított, és ballonos vizet a megrendelői számára. Az évek során több, mint 10.000 ügyféllel kerültünk kapcsolatba. Az idei évben tevékenységünket több szempontból is szeretnénk megújítani. A kínálatot tovább bővítettük a már megszokott Lavazza kávégépek és kapszulák mellett a Lavazza szemes kávé értékesítésével.
További profilbővítést is tervezünk, amelyhez részben ötleteket várunk már meglévő ügyfeleitől, részben a saját elképzeléseinket kívánjuk tesztelni.
Ennek érdekében célzott kutatást végeztünk, melynek eredményeit itt közzé tesszük.
A kutatás céljai:
• megismerni a meglévő ügyfélkör véleményét, elégedettségét a Clearwater tevékenységével kapcsolatban,
• megismerni a meglévő ügyfélkör véleményét és igényeit a tervezett új termékek kínálatával kapcsolatban,
• javaslatokat, ötleteket gyűjteni az esetleges továbblépéshez.
Módszerek
• Online megkérdezés –hírlevél és kérdőív kiküldésével a meglévő vevők megkérdezésére
• Személyes interjúk – a kiválasztott ügyfélkörnél
A módszerek kiválasztásakor a hatékonyság és a megfelelő informatív tartalom volt a két fő szempont. Az online és a személyes megkérdezés tartalmában azonosan épült fel, a legfőbb különbség, hogy a személyes interjúk alkalmával lehetőség volt – a kérdésekhez kapcsolódóan – személyesebb, szubjektívabb információk megszerzésére is.
Először egy rövid összefoglalót adunk, amely a kutatás legfontosabb tapasztalatait mutatja be. Később részletesen bemutatjuk az online megkérdezés során beérkezett válaszokat, elemezzük és értékeljük azokat.
A kutatás főbb tapasztalatai a következők:
• Az ügyfelek általános elégedettsége magas.
• A cég legfőbb előnyének a megbízhatóságot és a pontosságot tartják.
• A cégre legkevésbé az innovativitást tartják jellemzőnek.
• A cég megítélésénél az átlagértékek meghaladták az 5 értéket, azaz 80%-osnál magasabb volt a minősítés. A legkevésbé magas értéket az adagoló gépek megbízhatósága kapta. Ezt többen is említették, hogy a gépek nem elég modernek, sok probléma van velük.
• A többség tovább ajánlaná a Clearwatert másoknak.
• A cég vezetésével nincs kapcsolatuk – a meglévő kapcsolattartót általában megfelelőnek tartják, így ez nem is hiányzik, de pl. a Környezet Kft. felvetette, hogy ők szívesen találkoznának a vezetőséggel is.
• A PET palackos vizekkel kapcsolatban megoszlanak a vélemények, de a többség nem tartja jó ötletnek, mivel pont azért használják a Clearwatert, hogy ne kelljen a PET palackokkal foglalkozni, és kevésbé legyen a vízfogyasztás (is) környezetszennyező.
• Azok, akik érdeklődnek a PET palackos termékek iránt, vásárolnának is belőle.
• A Lavazza szemes kávékból a válaszadók több mint 20%-a (14 válaszadó) rendelne, ami elég kedvező arány.
• Akik nem érdeklődnek a PET palackos termékek iránt, ott az a jellemző, hogy ilyen termékeket nem használnak.
• A Clearwaterhez hagyományosan a vizet, ill. a teát –és esetlegesen a kávét – kapcsolják. Így minden olyan terméket, amely ehhez kapcsolható – kis kiszerelésű méz, vagy cukor, ill. szélesebb teaválaszték-, azt szívesen fogadják, de mást nem kívánnak a Clearwatertől megrendelni.
• A 100%-os gyümölcslevek tarthatnak még érdeklődésre számot, ott az ár-érték viszony lesz a meghatározó.
• A válaszadók kissé konzervatívak voltak, nem mutattak nagy nyitottságot az újdonságok iránt, már nagyon megszokták, hogy a Clearwater= jó minőségű víz.
• Ahol védőitalként használják a vizet, ott semmilyen más termék nem érdekli a válaszadókat.
• A kézműves sörök iránt nem mutatkozott érdeklődés, de azt magyarázhatja, hogy a válaszadók jellemzően céget képviseltek, és ott ezek beszerzése nem is lehetséges.
• A snackek, csokoládék nem érdekesek a válaszadók számára.
• Az elutasításokat azzal indokolták a legtöbben, hogy ilyen termékeket nem használnak.
• A kis kiszerelésű cukor, méz az érdekes lehet a válaszadók számára, rendelnének is belőle, de ott többen is jelezték (kb. 25%), hogy más beszállítóval dolgoznak, akivel elégedettek.
• A többség előnyösnek tartja, hogy egy cégtől szerezhet be sokféle terméket. Ez azt mutatja, hogy van „tartalék” a vevőkörben, ha tudatosodik bennük, hogy a Clearwatertől lehet pl. mézet, tejet, vagy éppen többféle teát is rendelni, innen fognak.
• A telefonos megkeresést kiváltani tervezett SMS megkeresést a többség örömmel fogadná, de néhányan erősen ellenezték, fenntartásaik vannak ezzel a megoldással szemben.
• A törzsvevők örömmel fogadnának valamilyen extra kedvezményt, akciót, akár csak esetenként is.
• A nagyobb cégeknél, ahol erős reprezentáció is lehetséges, minden új termékkel pályázni kell.